MENTORKU : " FREKUENSI & KONSISTENSI"!!!!

Jumaat 31hb.Januari, 2014    12.27pm
Bismillah.
Semalam saya dikunjungi oleh ' 3 angels' ( plus a little gem), di susuli a little later oleh lagi seorang dan gemnya pula.  Rasa bersyukur with this leaderlike move on their part,  where they took their own initiative to organise a HOPP ( Home OPP) . Kan ker best kalau dapat 6 lines lagi yang proaktif macamni . Diorang siapkan segala aturcara, fb event invitation , cheesecake leleh( sedaapp sangat, seriously), kek coklat, agar2  bagai..........pendek kata my house sebagai the selected venue and me sekadar memeriahkan majlis, ala2 VIP gitu.  Best!  tak payah lah nak prepare apa2, besides kemas2 lebih kurang . Ye topik2 pun diorang prepare.....couldn't ask for more. :) . Kalau macamani, boleh je buat tiap minggu. Alhamdulillah. Cuma bersandar, all ears and tokok tambah mana yang perlu.
Ok, sebahgian dari HOPP ulung 2014 kami ni telah pun di kongsi oleh +Aiya Shahdan dalam blognya. Sila tinjau and click link ni.
Tujuan Home Opp ? Kalau sekali pandang, meeting dirumah ni nampak macam remeh dan tak significant , malah tak heran kalau ada yang anggapnya buang masa.........maalumlah sekumpulan kecil insan2 yang berkongsi-passion , berbual dan berbincang, di selangi dengan lawak ketawa dan sekali sekala jerit-tangis kids. In reality, banyak pengisian ilmu yang berjalan selain dari mengukuhkan network -manusia berinti-patikan silaturrahim , suatu faktor wajib dalam Shuanghor (maupun kebanyakkan jenis bisnes yang lain2) yang kerap terlepas pandang umumnya.
Contohnya, topik yang tercetus semalam merangkumi :
  • Produk2 Shuanghor khususnya CeoCafe, Jiahor Nutrihealth tablets, Luchun Cha seterusnya serba sedikit tentang weight-management (Vitaking, Jiahor Protein dan Jiahor High-fibre ) .
  • Plan pemasaran , supaya orang2 yang baru in the network sedari apakah benefit2 mereka pada laras2 yang tertentu dan boleh tentukan about their hala tuju dalam bisnes.click sini for our plan pemasaran.
  • strategi pemasaran : bunting, coffee-boards and on-line tools 
  • FAQs : contohnya - coffee is acidic atau tak? kenapa takde MAL code on some items , kenapa Ceo cafe juga boleh menyebabkan healing crisis dan isu2 lain yang timbul semasa menjalankan bisnes . 
Keseluruhanya, HOPP tersebut memuaskan. Namun , jika tidak diamalkan berterusan secara konsisten  ,sayang lah. Harus kita appreciate the compounded effect of doing it over a period of time . Dalam ertikata lain, ibarat menyimpan wang .......jika dilakukan sedikit demi sedikit dengan kadar konsisten dan frekuen ,contohnya rm10 sehari.....dalam setahun dah jadi rm3650, dan sepuluh tahun pula rm36500. On the other hand, kalau buat sekali sekala dengan cara yang tak tersusun, hasilnya pun nanti tak banyak mana. Tambahan pula, mentorku puan Liza kata the key is 500 aktiviti yang serupa ni untuk capai diamondship . Haa cuba congakkan matlamat diri berapa jangka masa yang anda hasratkan untuk realisasi impian anda.....misalkan jika inginkanya berlaku dalam 2 tahun....hmm no wonder sistem include ' meetings' dalam senarai ' 7-daily habits'. (Please click here for ShuangHor 7-daily habits ).....cuba hitung apa hasilnya, tak silap 2 years to capai the goal. Perhatian : Kalau ikut sistem kita, its daily ya....not monthly, nor fortnightly...huhu. Jika target 2 tahun lah. Malah, congak punya congak kalau beraktiviti sebulan sekali.....yikes!! capai tetap capai jika teruskan the marathon, cuma berkurun namanya .So tepuklah dada tanyalah selera ya <3


Ulasan

Catatan Popular