PELAN PEMASARAN SHUANGHOR

Rabu 8/1/14  7.12pm
Sementara tunggu ayam atas dapur, dan menjelang maghrib......
Bismillah. Kadang2 bila nak buka cerita tentang pelan pemasaran( marketing plan) Shuanghor, terdapat rakan2 yang kaku dingin. Takut kan? Takut nak kene buat bisnes lah, takut nak kene beli borong , pendek kata takut terperangkap. hehe, I don't blame you.....dulu bila upline saya baru nak buka mulut tentang PM, saya potong cerita dengan biadab sekali ," Your marketing plan stinks!" Ha ni lah dia PM yang saya nak explen disini.......
Sebenarnya PM adalah satu rangka kiraan yang memberi kita pilihan tentang peranan manasatu yang kita nak pegang di ShuangHor. Adakah kita nak jadi semata2 pengedar biasa atau pengedar berkomisyen sedikit atau yang memoket pendapatan sampingan ), atau usahawan fulltime ( dengan pendapatan yang lumayan). Kan best, kita boleh pilih . Tiada paksaan. You are free to decide. Cuma kita bagi garispandu. Dan juga supaya anda tak tertanya2 kenapalah tak pernah dapat bonus walaupun dah makan produk Shuanghor bertahun2. Sebab memang ada yang tanya. Jom kita lihat gambarajah dibawah.
Sesiapa yang capai 4% boleh lah digelar pengguna  yang dapat diskaun .......4% x 400 pv = Rm16
sementara
sesiapa yang capai  16% dapat pendapatan sampingan sebanyak                  16% x 3200pv=Rm512
dan seterusnya
Diamond keatas adalah  usahawan berjaya yang dah meraih pendapatan Rm17000 keatas.

Contoh Nilai mata pv ialah ( pengguna biasa):
Ceo Coffee -                   26
Yungkien Ganoderma - 222
Ubat gigi Greenzhi -       14
Jiahor Soya Protein -      50
Jiahor Lingzhi -             120


Jika barang2 diatas merupakan belian anda dalam sebulan , jumlahnya ialah 432. Jadi bonus ialah
4% x432 = Rm17.28 yang mana akan dimasukkan kedalam akaun anda pada 10hb pada bulan yang berikut.
Harap anda dapat a rough idea. Mohon bertanya jika tak clear ya. Terima kasih.



Ulasan

Catat Ulasan

Catatan Popular