ONE-TO-ONE
Rabu 5hb.Januari 2014 12.43pm
Bismillah. Bila takde facebook access, rasa 'patah kaki' ?? ade kerr? Tsk tsk....walhal selama2 ni hidup bahagia jer, tanpa fb, whatsapp , instagram, twitter dan macam2 lagi lah sekarang ni. Phone yang tanpa applications tertentu, dah tak pandang lagi . Zaman dulu orang beli phone ikut harga yang terendah ( for me at least), sekarang harga is not the criteria lagi, bahkan mahal pun tak kisah.....prioriti ialah the apps.
Anyway, setibanya saya di Hospital Enche' Besar Hajjah Kalsom di Kluang bergegas lah my son tanya the wifi password. Rupanya the company policy dah tak benarkan any social webs . Dissapointment...... sebab daily facebook sharings and much more, terpaksa di-pausekan.
Alahai....its not the end of the world, bila takde online facilities , carilah pulak belly-to-belly , eye-to-eye opportunities. Tidak ke gitu asal asal dulu ? Personal touch, bersalaman , dengar, rasa , bau dan taste.....let all your senses get involved, memanglah tak viral.....don't be suprised it could be relatively super-duper effective.
Berasaskan our 7 daily-habits, sharing merupakan salah satu dari amalan harian yang wajib dilakukan .....wajib dalm ertikata 'amat2 digalakkan'. Sejak2 dah celik IT, banyak ngelat bab sharing ni, pakai tekan 'share button' semata2 ye....ishh memang tak patut . Sekurang2nya share lah dari hati...maka hati juga yang akan mendengarnya nanti. Nak pendekkan cerita, manalah nak cari prospek yang nak dikongsikan info ni, kalau niat dihati memang tak mau tinggalkan mama's side walaupun sesaat walaupun beliau sedang tidur . This is where online sharing comes handy.... huhu. Tak yah lah nak regret bende yang takde. Tup tup, muncul pulak sepupuku , memberi salam nak ziarah bondaku.Sepupu ni kebetulan, visit mak setiap hari( boleh dikatakan), diam tak diam dah pun join our Shuanghor team ,dan a loyal Ceo-coffee consumer sejak2 mak keluar masuk hospital.....dia nampak mak minum Ceo coffee, dia pun teringin......tersangkut jiwa sehingga kini....katanya rasa bertenaga bila minum Ceo coffee. Same thing happened to my mom's caretaker and the next door neigbour . Malah the neighbour dah bertambah pulak pesanan Ceo dalam sebulan. Balik ke cerita kita tadi. Masa +SUZIE ISMAIL ni sampai hospital, mak pun tengah tidur, pulaknya bila ditanya she tak pernah tau our marketing plan.Maka terciptalah meeting -for -the day. Alhamdulillah. Topics coverd are:
*** SEMOGA ANDA KAYA DAN BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT***
Bismillah. Bila takde facebook access, rasa 'patah kaki' ?? ade kerr? Tsk tsk....walhal selama2 ni hidup bahagia jer, tanpa fb, whatsapp , instagram, twitter dan macam2 lagi lah sekarang ni. Phone yang tanpa applications tertentu, dah tak pandang lagi . Zaman dulu orang beli phone ikut harga yang terendah ( for me at least), sekarang harga is not the criteria lagi, bahkan mahal pun tak kisah.....prioriti ialah the apps.
Anyway, setibanya saya di Hospital Enche' Besar Hajjah Kalsom di Kluang bergegas lah my son tanya the wifi password. Rupanya the company policy dah tak benarkan any social webs . Dissapointment...... sebab daily facebook sharings and much more, terpaksa di-pausekan.
Alahai....its not the end of the world, bila takde online facilities , carilah pulak belly-to-belly , eye-to-eye opportunities. Tidak ke gitu asal asal dulu ? Personal touch, bersalaman , dengar, rasa , bau dan taste.....let all your senses get involved, memanglah tak viral.....don't be suprised it could be relatively super-duper effective.
Berasaskan our 7 daily-habits, sharing merupakan salah satu dari amalan harian yang wajib dilakukan .....wajib dalm ertikata 'amat2 digalakkan'. Sejak2 dah celik IT, banyak ngelat bab sharing ni, pakai tekan 'share button' semata2 ye....ishh memang tak patut . Sekurang2nya share lah dari hati...maka hati juga yang akan mendengarnya nanti. Nak pendekkan cerita, manalah nak cari prospek yang nak dikongsikan info ni, kalau niat dihati memang tak mau tinggalkan mama's side walaupun sesaat walaupun beliau sedang tidur . This is where online sharing comes handy.... huhu. Tak yah lah nak regret bende yang takde. Tup tup, muncul pulak sepupuku , memberi salam nak ziarah bondaku.Sepupu ni kebetulan, visit mak setiap hari( boleh dikatakan), diam tak diam dah pun join our Shuanghor team ,dan a loyal Ceo-coffee consumer sejak2 mak keluar masuk hospital.....dia nampak mak minum Ceo coffee, dia pun teringin......tersangkut jiwa sehingga kini....katanya rasa bertenaga bila minum Ceo coffee. Same thing happened to my mom's caretaker and the next door neigbour . Malah the neighbour dah bertambah pulak pesanan Ceo dalam sebulan. Balik ke cerita kita tadi. Masa +SUZIE ISMAIL ni sampai hospital, mak pun tengah tidur, pulaknya bila ditanya she tak pernah tau our marketing plan.Maka terciptalah meeting -for -the day. Alhamdulillah. Topics coverd are:
- Bermula dari zero....kiraan PV didalam Pelan pemasaran Shuanghor bermula dari zero pada setiap 1hb bulan.Mohon klik sini untuk Pelan pemasaran kami. Iaitu kami tak ikut sistem terkumpul ( accumulated). Perlu sangat highlight fakta ni awal2, takut timbul fitnah kemudian, sebab kebanyakkan syarikat MLM amalkan yang terkumpul.
- Susahnya nak ajak orang join atau beli. Aha...memanglah susah! Bayangkan orang lain yang cuba2 nak ajak kita, ada ke kita terus ngikut .....? tak kan lah...lainlah kalau orang tu memang sedang mencari produk kita kerana dia dah sedia tahu tentangnya ataupun dia kesian kat anda sebab dia kawan anda dan anda pulak buat muka seposen. Dalam kes gini, jualan akan berlaku hanya sekali. Untuk capai jualan yang berkesan ( dari segi pelanggan yang akan stay loyal forever), jangan sesekali menjual. So apakah yang harus dilakukan? The key is just share. Ya!.....tambah nilai hidup beliau. Bagi info yang bagus2 berkaitan dengan kesihatan, bisnes, pendidikkan, masakan( yang sihat) dan macam2 samada online ataupun off it. Jangan risau tentang hasilnya, simply teruskan aktiviti berkongsi info membantu tambah nilai hidup insan lain. Lebih ramai yang kita bantu dan lebih kerap kita lakukan, maka lebih laju, lebih meluas dan mendalam lah network kita.....Dari network ni insyaAllah, akan terhasil pelanggan2 yang membeli atas dasar kepercayaan kepada kita. Therefore, harus kita bina diri agar dapat satu network yang gain our respect & trust.
- Personal Development ( bina diri). Didalm MLM khususnya, network empunya kita, terdiri dari individu2 yang tend to duplicate kita sebagai their leader, ada yang dilatih dan ada pula yang tak sengaja dan automatik. So, selain dari nak menarik hati mereka dan justeru dengan rela join our team, kita eloknya perbaiki perangai, attitude, sikap, matlamat dan niat. Nak betulkan orang lain adalah sesuatu yang tak mudah. Why not betulkan ourselves...teliti, kaji dan perbaikki satu persatu. Orang tak beli barang kita, atau jadi sebahagian dari team kita semata2 kerana produk atau bisnes plan yang mantap....namun mereka berbuat demikian disebabkan siapa diri kita. Bila kita berkongsi, adakah orang percaya (trust) ? Dah percaya barulah mereka confident dengan produk kita. Trust & confidence akan hasilkan credibility. Credibility is the reason to buy.
*** SEMOGA ANDA KAYA DAN BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT***
Ulasan
Catat Ulasan