HOME - OPP
Khamis 24hb September 2015 8.29pm
10th. Zulhijjah 1436 H
Bismillah .
Berpaksikan disiplin dan istiqomah , terdapat berbagai jenis aktiviti yang di cipta
oleh sistem pendidikkan Shuanghor demi kejayaan setiap pengedar yang
hasratkan impian mereka menjadi nyata , antaranya ialah 'HOME-OPP' . Ini
adalah perjumpaan pembentangan peluang bisnes selain mesyuarat
yang dikendali khas oleh Shuanghor setiap minggu yang berlokasi dibilik
mesyuarat di Wisma Shuanghor . Intipatinya lebih kurang sama , bezanya ialah
HOME OPP di adakan selalunya dirumah dan ia dikelolakan oleh pengedar2
sendiri .
Kelebihan perjumpaan ni ialah :-
kerap diadakan adalah lebih baik . Selalunya pengedar2 yang aktif buat dua tiga
kali seminggu .
Semoga membantu . Harap komen .
Yang benar ,
Nina .
10th. Zulhijjah 1436 H
Bismillah .
Berpaksikan disiplin dan istiqomah , terdapat berbagai jenis aktiviti yang di cipta
oleh sistem pendidikkan Shuanghor demi kejayaan setiap pengedar yang
hasratkan impian mereka menjadi nyata , antaranya ialah 'HOME-OPP' . Ini
adalah perjumpaan pembentangan peluang bisnes selain mesyuarat
yang dikendali khas oleh Shuanghor setiap minggu yang berlokasi dibilik
mesyuarat di Wisma Shuanghor . Intipatinya lebih kurang sama , bezanya ialah
HOME OPP di adakan selalunya dirumah dan ia dikelolakan oleh pengedar2
sendiri .
Kelebihan perjumpaan ni ialah :-
- Ia boleh diadakan pada hari2 mengikut kesesuaian para hadhirin sementara yang diadakan oleh syarikat ada pada hari2 yang ditetapkan .
- Ia juga sangat berguna untuk orang2 yang tak dapat datang ke Wisma Shuanghor untuk menghadhiri OPP syarikat .
Untuk memastikan keberkesanan optima HOME-OPP :
- Hubungi orang2 yang disenaraikan dua minggu sebelum tarikh yang dah anda pilih untuk HOME-OPP anda . Mereka terdiri daripada jiran2 , kawan lama dan baru , saudara mara , kenalan dari sekolah anak dan lain2 . Bukan semua yang kita ajak akan setuju hadhir . Jangan risau , ni perkara yang amat biasa . Maka adalah terbaik jika kita cuba menjemput dalam 30 orang sebab yang muncul kelak tak sampai 30 peratus . Lepas seminggu ada baiknya kita hubungi lagi sekadar nak confirm . Dari bilangan yang dah confirm ni peringatan sehari sebelum tarikh dibuat lagi ditakuti mereka terlupa.
- Saiz kumpulan yang terlibat sedang2 elok ialah dalam 6 - 10 orang . Jika terlalu ramai agak susah nak kawal .
- Punctuality . Ketepatan masa . Sentiasa dah siap sedia setibanya tetamu , malah lebih elok kalau dah siap setengah jam lebih awal . Apa yang nak disiapkan ? Lihat berikut .
- OPP - flipchart dah tergantung kemas ditempatnya . Produk display dah susun lengkap , sampel2 untuk rasa / pegang dan bau, bahan2 bacaan untuk diedarkan , borang2 pesanan & keahlian . Jamuan ringan jika nak pun boleh diadakan , tapi jangan sampai membebankan . Ps : Kata-kunci didalam industri MLM ialah duplikasi . Pendekkata saiz rangkaian network akan lebih laju mengembang jika polisinya , pelan marketingnya , strateji bisnesnya , sistem pendidikkanya , kepimpinanya adalah mudah , jelas dan senang diduplikasi . ( di tiru bulat2) . Maka itu sehubung dengan jamuan ringan yang disebut tadi , jika situan rumah adakan jamuan yang mewah dan fancy tak ramai dari downlinesnya yang dapat mengikut jejaknya . Walhal formula kepada cepat berjaya ialah menggandakan bilangan downlines yang rasa mudahnya nak buat HOME-OPP . Kesimpulanya make it simple , baru boleh senang dibuat selalu dan mudah ditiru oleh downlines Dan bila kekerapan berganda (sama ada kita buat berulang2kali mahupun bertambah downlines yang bijak berHOME-OPP ) , hasil pun bertambah memuaskan .
- Pastikan anak2 kecil tidak menggangu sewaktu sessi berjalan. Pastikan television , mintak handphones di tutup dan fokus kepada speaker .
- Adakan sessi soal-jawab selepas selesai presentation . Jangan galakkan banyak soal-jawab semasa presentation sedang dilakukan .
Kekerapan ?
Berapa kali nak buat HOME-OPP dalam sebulan / seminggu tiada hadnya . Lebihkerap diadakan adalah lebih baik . Selalunya pengedar2 yang aktif buat dua tiga
kali seminggu .
Semoga membantu . Harap komen .
Yang benar ,
Nina .
Ulasan
Catat Ulasan